Subject: Re: Piratpartiet formulerar ny politik

Re: Piratpartiet formulerar ny politik

From: Pontus Goffe <goffe.pontus_at_gmail.com>
Date: Thu, 18 Aug 2011 10:00:15 +0200

Det vore uppfriskande om nÄgon ville driva frÄgan att:

KÀllkod producerad m.h.a. skattefinansiering Àr att betrakta som
offentlig handling och skall dÀrför ha en öppen licens.

Det vore Ànnu mer uppfriskande om nÄgon ville driva frÄgan att:

Skattepengar inte fÄr anvÀndas för att finansiera stÀngd programvara i
nÄgon form, vare sig direkt eller t.ex. i firmware.

Nu Àr jag ju lÄngt ifrÄn jurist sÄ formuleringarna ovan Àr sÀkert inte
vattentÀta utan ni ska se till andemeningen.
Jag vet heller inte om ovanstÄende Àr realistiskt, men som jag skriver
sÄ vore det uppfriskande.
//PG