Subject: Föredrag till #4

Föredrag till #4

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Sun, 29 Aug 2010 15:55:24 +0200 (CEST)

Hejsan

Jag vill bara samla upp de förslag som droppats hittils så att ni kan fylla på
med fler eller komma med bifall eller protester eller vad ni känner behövs.

Föredrag som föreslagits till möte #4 är:

- snudda vid Linuxdriverutveckling (ev Daniel Stenberg)
- reverse engineering (ev Daniel Stenberg)
- migrering från MS Office till Openoffice (person saknas)
- Android (Peter Svensson)
- Maemo/Meego (person saknas)
- Maintain - att leda open source projekt (ev Daniel Stenberg)
- FFII berättar vad som händer på patentfronten (Jonas Bosson)

Nu har jag inte skrivit mig själv på tre föredrag för att jag vill eller ämnar
hålla alla dessa, utan mest för att notera att jag faktiskt kan en del på de
ämnena och kan dra något om dem ifall inte någon annan kliver fram - vilket
jag hellre ser hända. Jag lovar att hålla max ett föredrag på möte 4! ;-)

De två föredrag som har "person saknas" är de som föreslagits men ingen har
klivit fram och sagt sig kunna snacka om dem. Hjälp gärna till och ragga upp
någon du vet är bra på ämnet som kan komma!

Det är heller inte alls försent att föreslå helt nya och andra ämnen. Låt
fantasin flöda bara och häv ur er!

I övrigt vore det väl kanon om vi kunde få minst en kvinnlig talare, eller
åtminstone att en av oss inte är en vit medelålders man.

Annat praktiskt:

Vi kommer att ha cirka 200 minuter på oss, och jag tycker föredrag i 30-40
minutersvarianten är riktigt bra. Räknat på en fikapaus också så är det cirka
fyra föredrag vi får in.

Möte #4 kommer (om inget oförutsätt inträffar) att hållas i Musiksalen i Norra
Latin: http://www.stoccc.se/storre-lokaler/storre-lokaler/musiksalen.html med
plats för 117 sittande.

--
  / daniel.haxx.se