Subject: Re: Presentation av Mem

Re: Presentation av Mem

From: Roger Sinel <roger.sinel_at_nordickiwi.com>
Date: Mon, 28 Dec 2009 22:29:53 +0100

Magnus,

Man får tag kontakt med de styrelse medlemmar i de föreningar som Daniel
nämnde och be de att annonser via deras redan uppbyggda nätverk.

Vi som driver de nämnda föreningar vill precis samma sak som ni vill. Att nå
ut till som många som möjligt och får de att vara engagerade för FOSS. De
nämnda föreningen lider av att folk inte engagerar sig och några få personer
driver de med sin entusiasm. De finns en begränsad antal personer i
Stockholm som våga sig ut för göra någonting mer än att
jobbar/studera/använder FOSS. Att träffas IRL är inte för alla.

Alla vi som är föreningens aktiv vill ser fler FOSS evenemang, så jag är
bara glad om ni lyckas med FOSS-folk i Stockholm. Sig bara till om ni
behöver stöd från SLUG, Svenskalinuxföreningen eller DFS nätverk för öppen
källkod.

Tyvärr är jag upptagen den 24 feb så jag missar evenemang nr 1.

Mvh Roger Sinel

2009/12/28 Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>

> On Mon, 28 Dec 2009, Magnus Sandberg wrote:
>
> Jag hittade denna lista via LinkedIn-eventet som vänner till mig både
>>

> Tjenare!
>
> Ja det ställer ju också förstås frågan hur vi kan sprida ordet om vår
> existens till en vidare krets och nå ut till precis alla som vi vill ska
> känna till oss...
>
> --
>
> / daniel.haxx.se

Roger Sinel
www.nordickiwi.com
"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not
understand."
Frank Herbert (1920 - 1986)