Subject: Re: Vad vi du höra om i vår?

Re: Vad vi du höra om i vår?

From: Johan Henriksson <mahogny_at_areta.org>
Date: Wed, 15 Jan 2014 10:16:44 +0100

2014/1/14 Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>

> Hejsan
>
> Jag är mogen att ordna till ett möte framåt feb/mar sådär.
>
> Berätta vad ni
>
> 1) vill höra om
>
> 2) vill prata om

Med reservation för att jag inom snar framtid flyttar till england (så det
beror på när nästa möte hålls):

Jag kan prata om vårat distribuerade databas och dokumentationssystem (
www.labstory.se) - inte helt öppen källkod men det första som fungerar på
Linux (och en massa ny teknik!). Fokus skulle kunna läggas på exempevis
merge-algoritmer, hur det kan fungera på multimedia (inte bara ren text)
samt hur vi lyckats bygga en relationsdatabas uppepå DVCS. Kanske även
nämna lite om digital signering och hur USAs flytt till first-to-file
påverkar oss

Skamlöst passar jag på att nämna att vi ännu söker programmerare!

/Johan

> ... så kollar vi vad vi kan skrapa ihop, sen tänkte jag vi skulle prova
> att rösta på förslagen och försöka få ihop de populäraste.
>
> --
>
> / daniel.haxx.se

Johan Henriksson, PhD
Karolinska Institutet
Ecobima AB - Custom solutions for life sciences
http://www.ecobima.com  http://mahogny.areta.org  http://www.endrov.net
<http://www.endrov.net>