Subject: Re: nya möten ??

Re: nya möten ??

From: Claes Jakobsson <claes_at_surfar.nu>
Date: Fri, 25 Oct 2013 09:22:02 +0200

On 25 okt 2013, at 08:07, Hans-Emil Skogh <Hans-Emil.Skogh_at_tritech.se> wrote:

> Här kan jag peka lite på Contiki; http://www.contiki-os.org/.
>
> Har hört Adam Dunkels prata om Contiki och "Internet of Things" tidigare. Kanske han skulle vara intresserad att snacka på nästa möte..?
>
> Hans-Emil

Jag kör contiki för ett litet projekt också men det finns inte riktigt för min hårdvara så det blir lite portering fast det verkar hur enkelt som helst =). Kör på små NXP LPC1114 ARM mikrokontrollers med TI CC2500 radio.

Bonus för Cooja simulatorn som följer med.

Vore definitivt kul att höra Adam prata om det på någon träff här i framtiden.

/Claes