Subject: Re: Hur kan man tjäna pengar på gpl-licensierad mjukvara?

Re: Hur kan man tjäna pengar på gpl-licensierad mjukvara?

From: Stefan Olausson <stefano.sweden_at_gmail.com>
Date: Fri, 09 Dec 2011 18:38:02 +0100

Bra fråga! :-)

Ja, det är väl just kruxet med fri mjukvara --- det sabbar
business-caset! :)

Visst, det finns ju en o annan grupp som lyckas hitta nån modell, men
troligen en väldigt liten minoritet om man tittar på alla som jobbar m
utveckling.

Gäller väl att hitta på nåt som är tillräckligt
attraktivt/kostnadsbesparande så att det finns en efterfrågan,
o samtidigt tillräckligt krångligt o komplext så att man kan ta betalt
för support o utbildning :)

Men här kanske du hittar lite tips:

     https://www.google.com/search?q=free+software+business+model

MVH/Stefan