Subject: Re: Är det bara jag som...

Re: Är det bara jag som...

From: Claes Jakobsson <claes_at_surfar.nu>
Date: Fri, 18 Nov 2011 10:55:18 +0100

On Nov 18, 2011, at 10:46 AM, Per Andersson wrote:
> Personligen (som jag förfäktat tidigare) tycker jag att att politiken är det som
> skiljer fri programvara från övrig programvara. Ska vi fokusera på programmering
> i main-listan (om det nu delas upp, vilket jag absolut inte tycker är
> bra) kan vi
> likagärna diskutera proprietär programvaruutveckling här också.
>
> C#, LINQ, F# och .Not någon?

Rent krasst är inte C# och .NET proprietärt längre. Visst, det utvecklas av MS men vissa versioner är standardiserade under både ECMA och ISO. Och det finns CLR implementationer licenserade under allt från GPLv2 till MIT/X11 till kommersiella.

Så, språket i sig tycker jag är irrelevant i diskussionen utan det är väl snarare vad man implementerar i det som är intressant?

/Claes