Subject: Re: Just the facts please

Re: Just the facts please

From: <erik.lonroth_at_gmail.com>
Date: Tue, 15 Nov 2011 16:51:49 +0100

Jag kan kÀnna samma sak som du skriver. Men en kanske kompletterande taktik efter detta borde vara att bjuda in dem till en trÀff som kanske kan hjÀlpa dem in i framtiden.

Kanske erbjuda oss i foss att fÄ lÀgga fram en mening i Àmnet.

Det vill sÀga om vi har nÄgon. Annat Àn i sjÀlva sakfrÄgan, att rms blev felciterad. I sÄ fall finns det vÀl inget att bli upprörd över...

/e

[Detta mail gÄr i första hand till IDG, men Àven till http://foss-sthlm.se/
TillgÀngligt pÄ http://foss-sthlm.se/mail/foss-sthlm-archive-2011-11/ ]

Jag vet att ni redan fÄtt en massa mail med kritik om era skriverier om Richard
Stallman. Joels fÀrska artikel samt Lars artikel frÄn 2007 ("hycklar"-artikeln).

SÄ istÀllet för att gÄ in pÄ er oseriösa journalistik dÀr sÄ informerar jag er
om följande:

Just nu hatar ungefÀr hÀlften av alla fri mjukvaru-anhÀngare i Sverige IDG.
Senaste veckan har vi diskuterat er bisarra fail.

Uppenbarligen vÀgrar ni inse vart OS-marknaden Àr pÄ vÀg i framtiden.
GNU/Linux har stark tillvÀxt överallt utom pÄ desktop. D.v.s. server, embedded,
smartphones, supercomputers. TillvÀxten för Windows dÀremot har stÄtt och
stampat i flera Är, bÄde pÄ server och desktop (och smartphones Àr katastrof).

TÀnker ni fortsÀtta att smutskasta framtidens mjukvara och föresprÄkare?
En effekt av denna smutskastning Àr att det nu har höjts röster för att bojkotta
personer frÄn IDG pÄ framtida FOSS-hÀndelser i Sverige.
SÄ grattis(?) till att ni nu Àr svenska Fox News - Fear & Unbalanced.

/Joakim