Subject: RMS-kvällen och pubträff om FOSS i skolan

RMS-kvällen och pubträff om FOSS i skolan

From: Paul Cohen <paco_at_seibostudios.se>
Date: Wed, 9 Nov 2011 17:09:46 +0100

Hej!

Instämmer med alla att det var fantastiskt trevligt att höra RMS igår!
Jag tackar HAXX och alla andra som var inblandade i att hacka ihop
detta!

2011/11/9 Patrik Strömberg <patrik.stromberg_at_live.se>:
> RMS tankar om fri programvara i skolans värld är något jag tar med mig
> på min färd genom Stockholm stads IT-miljöer. Ska som anställd och som
> medborgare formulera frågeställninger om huruvida en demokratiskt
> styrd kommun ska använda sig av så hårt styrd och kontrollerad
> proprietär programvara i alla nivåer som man gör....

Jag tycker det vore trevligt att träffa folk här på listan som just är
intresserade av att påverka skolorna! Jag skulle gärna disuktera hur
och vad vi kan göra konkret för att bearbeta och upplysa om betydelsen
av fri (och även öppen) källkod i skolorna!

Jag föreslår ett av följande datum:

  1. Onsdag 23 November 20:00 - 22:00
  2. Måndag 28 November 20:00 - 22:00
  3. Onsdag 30 November 20:00 - 22:00

Plats: Café, pub eller restaurang i området Mariatorget - Södra
Station på Södermalm.

Kontakta gärna mig och säg vilket datum som passar bäst om ni är intresserade!

/Paul

--
Paul Cohen
www.seibostudios.se