Subject: Re: frågor/ämnen till RMS ?

Re: frågor/ämnen till RMS ?

From: Johan Pettersson <p1ersson_at_kth.se>
Date: Tue, 8 Nov 2011 16:14:16 +0100

On Tue, Nov 08, 2011 at 04:01:15PM +0100, Henrik Holmboe wrote:
> In the book "Ghost in the wires" by Kevin Mitnick, it is said that you
> [RMS] didn't protect your account with a password back in the day. How
> does that relate to your preference for open and free?

RMS ville ha det det som tiden innan de fick användarkonton (vilket "ju bara var för och begränsa")
så han lämnade kontot öppet så alla kunde fortsätta hacka, lära, ändra

En början tll dagens frihet?

men hans egna upppdaterade (och rakt från källan) är nog intressantare)

> (Hinner inte finskriva/formulera denna fråga bättre då jag måste kasta
> mig i bilen och åka till föreläsningen, men det kan bli intressant att
> höra vad han tycker om detta.)

> Henrik Holmboe, Stockholm, Sweden
> <http://henrik.holmboe.se/contact/>

                                                  * Sent from my GNU/Linux *
Johan Pettersson
computer administrator
KTH / ITM / TMT
Postal: Campus Telge, 151 81 Södertälje
Visiting adress: Mariekällgatan 3, Södertälje
Tel: +46 (0)8 790 9542  Fax: +46 (0)8-790 9511
XMPP/Jabber/MSN/SIP: gud (a) kth.se