Subject: Re: Öppet alternativ till Adobe In Design

Re: Öppet alternativ till Adobe In Design

From: Glenn <foss_at_repulsiv.se>
Date: Tue, 1 Nov 2011 22:03:58 +0100

2011/11/1 Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>
> Numer kör jag Scribus i wmii som varken är GNOME eller KDE, tidigare körde
> jag Scribus i GNOME och jag har aldrig tyckt att det
> ser konstigt ut.

Nu var jag ju bara tvungen att testa det under gnome (f14), och jag tycker
inte heller det ser speciellt underligt ut, visst, man får olika sorters
widgets "paralellt" men inte så det stör, inte mej i alla fall. ..Det är ju
inte som Fontforge där det verkligen sticker i ögonen att det är ett helt
annat toolkit. (Inget ont om fontforge dock.)

Man borde nog ta en närmare titt på scribus också känner jag efter att ha
kollat snabbt på det.