Subject: Re: foss-sthlm är...

Re: foss-sthlm är...

From: Glenn <foss_at_repulsiv.se>
Date: Sun, 21 Aug 2011 19:48:38 +0200

2011/8/21 Ulrich Wisser <u.wisser_at_publisher.de>

> texten är ju helt ok, men som sagt tycker jag att vissa delar är mer
> exkluderande än inkluderande.
>
> "Kära medborgara och kära judar"
>
> Är detta inkluderande eller exkluderande? I mina ögon är detta
> exkluderande.
>
> "Vi är öppen för alla även hörselskadade"
>
> Samma sak här. Om vi är öppen för alla, måste vi inte nämna några speciella
> grupper.
> Vi är öppen för alla som vill insylta sig i tekniska detaljer. Inga extra
> poäng för nånting
> bara för koola t-shirts och senaste prylar.

> [...]

Jag håller med dej till 100%, men efterssom jag blev helt nedsablad och
kallad fula saker senast jag försökte
argumentera mot detta så orkar jag inte ta fighten, så jag nöjer mej med att
hålla med dej :)

Varför göra skillnad på folk ? detta är ju själva grundproblemet. ..Det är
lite som folk som hatar fascister så mycket
att dom själva tar till fascistiska metoder för att stoppa dom, eller
använder odemokratiska metoder för att uppnå
demokrati.. FAIL FAIL FAIL.

Glenn