Subject: Re: policy - vilka får sponsra foss-sthlm?

Re: policy - vilka får sponsra foss-sthlm?

From: Mikael Rosbacke <mikael_at_rosbacke.org>
Date: Sat, 07 May 2011 23:38:53 +0200

Håller med om att FOSS-sthlm handlar om mjukvara och att övriga
politiska frågor kan diskuteras, men att man inte bör ha någon officiell
policy kring dem. Har inte sett något förbud att använda GPL kod i
stridsspetsar. Så för att ligga så nära andan för FOSS-mjukvara bör man
försöka följa det som sägs i majoriteten av mjukvarulicenserna. Så att
införa policy kring frågor som inte nämns där känns malplacerat. Sedan
kan enskilda individer välja att delta eller inte. Eller kanske ha en
liten demonstration utanför grindarna...

/ Mikael R