Subject: Re: Måndagsmorron-uppdatering

Re: Måndagsmorron-uppdatering

From: Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>
Date: Mon, 14 Dec 2009 15:04:18 +0100

Hej!

Jag tar tillfället i akt att presentera mig också.

Sedan en tid tillbaka är jag insyltad i Debian. Har bland annat gjort
några hack för Debian Installer i Googles regi genom programmet
Summer of Code. Den senaste tiden har jag mest hållt föredrag och
workshops som har varit relaterade till Debian samt fri programvara i
allmänhet.

Har precis börjat jobba heltid, färdigställde mitt exjobb i slutet av
sommaren. Letade då febrilt efter företag som inte bara använder fri
programvara utan även producerar fri programvara. Det ekonomiska
läget var lite speciellt (som man säger om dåliga saker) så det var
svårt att hitta, även med ljus och lykta samt påkopplad charm och
finess.

Numer jobbar jag på Klarna där vi använder Erlang främst.

Mina relaterade intressen sträcker sig från inbyggda system och massiv
datahantering till mer sociala värden såsom frihet och licensiering.

-- Per